Velg en solid baderomsleverandør

Lagt inn: 25.10.2021 | av: Susann Hellesnes

For at drømmebadet skal bli ditt, er det viktig å gjøre gode valg. Ett av dem er hvilken leverandør du skal velge.


Bilde til artikkel Velg en solid baderomsleverandør
Her får du de beste tipsene for et sikkert baderomskjøp.

Det er viktig å ta gode beslutninger allerede før du er i gang med å bygge badet. Hos Flesland Flis er alt arbeid gjort i henhold til TEK17 i Byggteknisk forskrift og Håndverkertjenesteloven.

Det betyr at du får et bad som er bygget i henhold til regelverket,og som lever opp til dagens standard. Det betyr også at det ikke skal oppstå skader på konstruksjoner og produkter som følge av vann eller kondens. Et vanntett sjikt mot konstruksjonen og riktig fall mot sluk er viktig på et våtrom.

Velg en levedyktig leverandør

John Morten Tresmark i Flesland Flis sier at det først og fremst er viktig å påpeke at alle kan gjøre feil. – Det gjelder også proffe håndverkere. Spørsmålet er bare hvordan man velger å løse feilen, fastslår han. Han presiserer også viktigheten av å velge en leverandør som er levedyktig.

– Det nytter ikke å reklamere med ti års-garanti hvis selskapet går konkurs neste år. Da er ikke garantien verdt noen ting som helst. Man må altså være påpasselig med at leverandøren man velger har en levedyktig økonomi. Dette kan man sjekke på tjenester som Proff. no og Purehelp. Der kan du også sammenligne økonomien til ulike leverandører. Noen har billige priser, men i andre enden en økonomi som tilsier at de ikke vil klare seg mange år frem i tid. Da er det kanskje lurt å gå for en leverandør som er noe dyrere, men som har en stabil økonomi og tall som gjenspeiler at selskapet er levedyktig.

– Det er ingen hemmelighet at det er mange konkurser i vår bransje. Garantien til Flesland Flis er at vi vil være her også i fremtiden. Vi følger lovverket og utfører jobben vår på en skikkelig måte. I tillegg bruker vi materialer av toppkvalitet.

– Reklamasjon er vår mulighet til å skinne

Også Flesland Flis har hatt reklamasjonssaker. Det ser de på som en mulighet til å skinne. Målet er at kunden skal være kjempefornøyd i andre enden. Derfor har Flesland Flis gjennomarbeidede rutiner for hvordan de håndterer slike situasjoner.

– Det er i reklamasjonssaker vi får muligheten til å vise hvor gode vi er. Hvis vi gjør noe galt, rydder vi opp på en slik måte at alle er trygge på at alt er i orden, forklarer Tresmark. I Flesland Flis har de rutiner som sikrer kunden. – Det står om vårt omdømme, så hvis noe er galt tar kunden kontakt med oss snarest og vi registrerer jobben. Videre ber vi om enten bilder eller befaring, og så sender vi ut håndverkeren som gjorde jobben, siden han husker best hvordan ting gikk for seg.

Ved å sende samme person som gjorde jobben, forsterker man yrkesstoltheten til de ansatte. – Vi ønsker at alle som jobber hos oss skal føle stolthet over det de utfører, avslutter han.

Slik får du et sikkert bad

1. Bruk dyktige fagarbeidere.
2. Bruke solide materialer som er testet og godkjent for våtrom.
3. Velg en leverandør som er trygg og levedyktig.
4. Reklamasjon er leverandørens mulighet til å skinne. Ikke nøl med å ta kontakt om noe ikke skulle være i orden.